21 Şubat 2012 Salı

PORTAKALLI ISLAK KURABİYE



                      Günaydın canlarım :) Ben deli gibi tatlı sevenlerdenim. Bu kurabiye benim vazgeçilmezlerim arasında yerini aldı. Tarif CAFE PORTAKAL BAHAR hanıma ait. Resmen browni tadında. Yedikçe doyulmuyor inanın .Verdiğim ölçülerle 20 adet çıkıyor siz kalabalık misafirleriniz için miktarı arttırabilirsiniz.

               
                                    MALZEMELER

  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • 125 gr margarin
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 2,5 -3 su bardağı un
Şerbeti için:
  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 2 çay bardağı su
  • 1 dilim limon
Yapılışı:
  • Önce şerbeti için şekeri, suyu ve limonu tencereye alıp kaynatalım, kaynattıkdan sonra soğumaya bırakalım
  • Daha sonra kurabiyeler için un hariç bütün malzemeleri karıştıralım
  • 2,5 su bardağı unu yavaş yavaş ekleyelim
  • Portakal rendesini ekleyelim
  • Ve yumuşak bir hamur yoğuralım



  • Yuvarlak şekil vererek fırında üstleri çatlayana kadar pişirelim
  • Dikkat edin çabuk pişiyor.
  • Daha sonra fırından çıkan sıcak kurabiyeleri soğuk şerbetin içine batırıp çıkaralım
  • dağılmaması için çok fazla bekletmeyelim

                                         
                                                      AFİYET OLSUN :))

16 yorum:

  1. Bedişçim, ben bunu yemiştim, hemen yaptımda. Hakikaten tadı müthiş, ama insan yemeden duramıyor.İyisi mi yapıp, hemen birisine götürmek.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım baharda tatmıştım çok nefis kurabiyeler

    YanıtlaSil
  3. evet ıhlamurcum haikaten doyulmuyor yedikçe yiyor insan :) teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim müjgan abla :)

    YanıtlaSil
  5. bende tatlı severim ve bu kurabiyeyi çok severim.ellerinize sağlık...sevgiler.izlemedeyim...

    YanıtlaSil
  6. mutfaktaki rüya - Arzu hoşgeldiniz :)

    YanıtlaSil
  7. nefis görünüyor canımcım,
    ellerine kollarına sağlık
    çok çok öperim seni

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel olmuş ellerınıze saglık.Bende bundan yapmıştım şerbetine su yerine süt koyarak,böylede deneyın derim çok nefis oluyor.

    YanıtlaSil
  9. Zeynep cim teşekkür ederim :) bende seni öperim çok çok :)

    YanıtlaSil
  10. heden cim teşekkür ederim :) su ile bu kadar dayanılmaz oluyorsa şerbetini sütle yaparsam herhalde 3 -4 tepsi yapmam lazım :))

    YanıtlaSil
  11. Hmmm.... enfes görünüyor :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba canım,
    Blogunu yeni keşfettim, bayıldım.
    Hemen takibe aldım. Bana da beklerim.
    Bu arada ellerine sağlık nefis görünüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. YEMEK SEVDAM (ELİF) hoşgeldin :) teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  14. Hımmm browni tadında kurabiye mi!! Tam benlik yani:) Ellerine sağlık canım. Marifetli olunca elinden herşey geliyor tabi:)

    YanıtlaSil
  15. Tümay hanım sizin yanınızda benim lafım mı olur :) Teşekkür ederim , öpüyorum sizi :)

    YanıtlaSil