12 Mart 2012 Pazartesi

PATATESLİ AY ÇÖREĞİ


               
                           Merhabalar :) Günaydın ve mutlu haftalar efendim :) Tuzlulara devam diyorum ,bugünde tarifi yine CAFE PORTAKAL BAHAR hanıma ait olan  bu nefis patatesli ay çöreklerini sizlerle paylaşıyorum. Bu vereceğim malzemelerle benim mini fırın tepsisi olduğu halde fazla çıktı kalabalık misafirleriniz için ölçüyü siz arttırabilirsiniz .


                               MALZEMELER

           
          1 paket yumuşak margarin
          1 yumurtanın akı
         1 tatlı kaşığı tuz
         1 tatlı kaşığı insant maya
         2 tane haşlanmış patates
         4 su bardağı un

   İÇİNE ;
    
          4 tane haşlanmış patates
          1 tane soğan
          1 tatlı kaşığı salça
          2 yemek kaşığı zeytinyağı
          karabiber, pulbiber, kuru nane , tuz , kimyon

                    
                        YAPILIŞI

        hamur için ;
                patatesleri ezelim ve margarinle karıştıralım
               yumurta akını, tuzu,ardından un ve mayayıda karıştırarak ilave edelim ve güzelce yoğuralım

      içi için ;
             patatesleri ezelim
             kuru soğanı zeytinyağında kavuralım
            salçayı ekleyip karıtıralım
            baharatları ekleyelim ve iyice karıştıralım
          
                hamurdan portakal büyüklüğünde parçalar koparalım ve merdane ile açalım
               açtığımız hamuru bıçakla  4 e keselim
               iç harcımızdan her bir parçaya ayır ayrı koyalım rulo şeklinde saralım ve ay şekli vererek yağlanmış yada yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimize dizelim
              bu şekilde yarımsaat dinlendirelim
                


                                              üzerine yumurta sarısı sürelim

 
                                       170 derecede  kızarıncaya kadar pişirelim



                                              AFİYET OLSUN :))

6 yorum:

  1. Bedişçim, gene harika bir paylaşım olmuş.Ben bunu mayasız yapardım, şimdi senin tarifi de deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim :) eminim senin yaptığın gibi de çok lezzetli oluyordur :)

    YanıtlaSil
  3. Hamurunda da patates olması daha da lezzet katmıştır eminim, denencekler listeme aldım :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim selin cim, seninde şimdiden ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. Canım benim nefis görünüyor çaldım bir tane haberin olsun sevgiler;)

    YanıtlaSil
  6. TEŞEKKÜRLER NİGARIM , AFİYET OLSUN CANIM :)

    YanıtlaSil