7 Şubat 2012 Salı

KİRPİ KURABİYE



                  
            Güzel ve gönlünüze göre bir gün yaşayın diye diliyorum efendim. Gelelim bugünkü tarifimize :) bu kurabiyeleri neye benzetmediler ki , pek bir ilgi gördü , sevildi :)) kimisi böcek dedi, kimisi fare dedi ,kimisi balığa benzetildi :)) herkes bir isim takdı benim şirin kirpilerime :) özellikle çocukların çok ilgisini çekmiş arkadaşlarımdan aldığım haberlere göre .Gelelim kurabiyemizin yapılışına ;


                             MALZEMELER

3 su bardağı un
150 gram margarin
 çay bardağı pudra şekeri
1 yumurta akı
damla çikolata
1 paket vanilya

                            YAPILIŞI

bütün malzemeyi kabımıza alaım ve güzelce yoğuralım
hamurumuza şekil vermeden önce 25 dakika kadar buzdolabında dinlendirelim
şekli verirkende hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp ucu sivri olacak şekilde yapalım
ağzını yapmak için makas ile yatay keselim
gözleri için hafif bastırarak  delik açalım
üzerindeki delikleri oluşturmak içinde makasla üztünde kesikler atalım
gözlerine damla çikolata koyalım
ve 170 derecede ısıtılmış fırında üzeri pembeleşinceye kadar pişirelim

                                                    AFİYET OLSUN :))

6 yorum:

  1. Bediş, teşekkürler.Harika olmuşlar, ben üstünü rende ile yaptın zannetmiştim.Makas çok enteresanmış.

    YanıtlaSil
  2. Hımmm kurabiyeler şahane görünüyor...Ellerinize sağlık...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. gönülülünce çok teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
  4. evet makasla çok çabuk şekil veriliyor:))teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Ama bunlar çok sevimli :)
    Geçen bi blogda daha görmüştüm. Tarifini yazmıştı ama nasıl şekil verdiğini anlatmamıştı. Makasla oluyormuş demek. Elinize sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Neslice tarifler teşekkür ediyorum .Evet çok sevimliler :) Evet makasla oluyor , daha farklı bir şeylerde deneyeceğim önümüzdeki günlerde :)

    YanıtlaSil