15 Şubat 2012 Çarşamba

İLK GÖZ AĞRIM ' ÇAYLI KEK ' :)



                                                         Günaydın canlarım :)
              Çaylı kek benim  'ilk göz ağrım ' demekle haklıyım. Evlendiğim zaman , mutfağa girmeye başladığım  günlerde ilk yaptığım kek idi çaylı kek :) O gün bugündür çok severim ve çok sık yaparım. İnternet de yemek tariflerini aradığım zaman ilk karşıma çıkan tarifdi .Ve bugün sizlerle paylaşmak istedim. Belki benim tarifimde ' taze bir geline ' fikir verir :))

                           
                        MALZEMELER

3 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı demli çay (soğuk olacak )
3 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı tarçın


                 YAPILIŞI

yumurta ve şekeri boza kıvamına gelinceye kadar çırpalım
yağı ve saoğuk çayımızıda ilave edip karıştırmaya devam edelim
vanilyayı, tarçını , kakaoyu ,kabartma tozunu ve unuda ilave ettikden sonra istediğimiz kıvama gelinceye kadar çırpalım.
yağlanmış kalıbımıza dökelim
175 derecede 45 dakika pişirelim.


                                                 Dilimleyerek servis edelim
                       
                                                         AFİYET OLSUN :))

8 yorum:

  1. Benim de ilk göz ağrımdır. Bak aklıma düşürdünüz. Yapayım ilk fırsatta. Ellerinize sağlık. Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. sizinde şimdiden elinize sağlık :) teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. ımmm bayılırım benim tarifte yağ yok öylede çok güzel oluyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. arkadaşım tarifin yayında katılımın için teşekkür ederim ellerine sağlık kekin çok güzel görünüyor tekrar beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederim tombul tarifler :))

    YanıtlaSil
  6. Epeydir yapmamıştım..İyi oldu görmem,en kısa zamanda yeniden yapmalı..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  7. teşekkür ederim canım seninde şimdiden ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil