10 Şubat 2012 Cuma

FINDIKLI KURABİYE



                                                      GÜNAYDIN HERKESE :)
         
                      Nefis bir kurabiye tarifi var bugün , ağızda dağılan, mis gibi kokusu olan ve yedikçe doyulmayan bir kurabiye ..bu kurabiyenin tarifini güzel arkadaşım nigarın bloğundan   ( BAHARATIN KIZI ) öğrendim . aslında o file bademli kavala kurabiyesi yapmış ben fındıklı olarak biraz kendime göre değiştirdim .


                   MAZLZEMELER

        2 su bardağı un
        6 yemek kaşığı margarin
       10 yemek kaşığı pudra şekeri
       2 yumurtanın akı
       1 su bardağı kırık fındık
       1 paket vanilya
       1 paket kabartma tozu
      üzeri için pudra şekeri


                    YAPILIŞI

       unu ve fındığı bir tavaya alalım ve sürekli karıştırarak pembeleşinceye kadar kavuralım ve soğumaya bırakalım
        soğuyunca pudra şekerini, oda sıcaklığındaki margarini, yumurta akını,vanilya ve kabartma tozunu ekleyerek güzelce yoğuralım
         hamur çok zor toplanıyor o yüzden sürekli yoğurmaya devam edelim
         gerekirse biraz un ilavesi yapabilirsiniz
        hamurumuz hazır olunca kurabiye kalıplarıyla yada çay bardağıyla şekil verelim yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimizde 170 derecede hafif pembeleşinceye kadar pişirelim
       


                                   miss gibi demlenmiş çayımızın yanında afiyetle yiyelim :)

12 yorum:

  1. Günaydın Bedişçim, ne şık sunum olmuş böyle, ellerine sağlık.İyi haftalar

    YanıtlaSil
  2. GÜNAYDIN MİSS KOKULU IHLAMURCUM :) TEŞEKKÜR EDERİM .:)

    YanıtlaSil
  3. PUDRA TOZU 'M SEN ŞIK DEDİĞSEN TAMAMDIR O ZAMAN :))

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım şık bir sunum olmuş,tadı zaten nefistir:)
    iyi haftalar...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım benim nefis olmuş bende çok severim;)Öpüyorum;)

    YanıtlaSil
  6. anne eli gibi çok teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil
  7. bende seni öpüyorum nigar cım sağol :))

    YanıtlaSil
  8. KAhvenin yanına ne güzel giderdi şimdi ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. ellerine sğlık çok güzel bi kurabiye

    YanıtlaSil
  10. evet kahvenin yanında miss gibi olurdu , teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil