26 Kasım 2011 Cumartesi

YEŞİL MERCİMEKLİ,ERİŞTELİ ÇORBA VE KUZU ETLİ ENGİNAR DOLMASI

Merhabalar :) Akşam yemeği için 2 öneriyle geldim bugün..Çorba demek benim için ŞİFA demek. Hele birde hasta olduğumda içtiğim çorba ilaçtan çok daha iyi gelir bana :) Bugünkü çorbamızın tarifi CAFE PORTAKAL BAHAR HANIM'dan yine . MAGGİ 'nin çorba yarışması için yapmıştım bende , bugünde sizlerle paylaşmak istedim .Şimdiden kolay gelsin diyorum ve tarflerime geçiyorum  :)



                    MALZEMELER 

  • 1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 su bardağı erişte
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 yemek kaşığı zeytin yağ
  • Tuz,karabiber,pul biber, kuru nane
  • 7 su bardağı kaynamış su

                     YAPILIŞI

  • Soğanı zeytin yağında pembeleşinceye kadar kavurun.
  • Salçayıda  ilave edip kavurmaya devam edin .
  • 1 su bardağı haşlanmış mercimek ve erişteyi ilave edin.
  • Baharatları ve tuzu ekledikten sonra kaynamış suyunu da ekleyip pişmeye bırakın.     
        AFİYET OLSUN  :)   
  
                                      
                                                 KUZU ETLİ ENGİNAR DOLMASI                          
       Bu tarifde sevgili TÜMAYIN MUTFAĞINA ait.Tümay hanımında sitesini severek takip ediyorum.Bende sık sık bu yemeği yapıyorum.Denemenizi tavsiye ederim. :)
               
                     
                         
                              MALZEMELER

    4 adet enginar ( kişi sayısına göre adetleri arttırabilirsiniz )


1 adet kuru soğan

250 gram kuşbaşı kuzu eti

2 adet kesme şeker

2 adet domates

Yarım limonun suyu

5 yemek kaşığı  zeytinyağı

7-8 dal dereotu

Sıcak su

Tuz, karabiber


                    YAPILIŞI 

1 adet soğanı yemeklik doğrayıp 3 yemek kaşığı zeytinyağı koyduğunuz genişçe bir tencereye koyun.


Soğanı, çok fazla pembeleşmeden  bir iki defa karıştırarak kavurun.
Enginarları oyuk kısımları içe gelecek şekilde soğanların üzerine dizin.
Limon suyunu, kesme şekerleri ve 1 tatlı kaşığı tuz ekleyip üzerlerine çıkacak kadar sıcak su ekleyip tencerenin kapağını kapatın. (Tencerenin kapağını sürekli açmayın ki enginarlar kararmasın. Zaten bundan dolayı enginarları ters dizdik)
Enginarları yumuşayana kadar pişirirken bir başka tencereye 2 yemek kaşığı zeytinyağını koyun.
Kuzu etlerini iyice kavurun.
Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayın.
Kavurduğunuz etlerin üzerine ilave edip 10 dakika kadar daha pişirin.
Tuzunu, karabiberini, doğranmış deretounu da ekleyin.
Pişmekte olan enginarların suyundan 1 kepçe kadar alıp etlere ilave edin.
Bir iki kere çevirin ve ocağın altını kapatın.
Pişen enginarları düz bir tabağa alıp oyuk kısımlarına kuzu etlerini koyun ve üzerlerine doğranmış dereotu ile süsleyip sıcak servis yapın.

                                 AFİYET OLSUN ...
           HEPİNİZE GÜZEL BİR HAFTA SONU DİLİYORUM

                                                         SEVGİLER....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder