30 Kasım 2011 Çarşamba

PUDİNGLİ KEK






             Eminim her evde çok sık kek yapılıyordur. Benim evimde de eksik olmayan, her an yemeye hazır,çat kapı gelen misafire çıkarılabilecek bir kek 'im mutlaka olur.Bulduğum her kek tarifinide denemek isterim.Bu kek'in tarifini de çok çok sevgili arkadaşım can dostum ÖZNUR'umdan öğrenip yapmıştım :) Ve bugünde sizlerle paylaşmak istedim :)




                      MALZEMELER


       .  3 yumurta 
       .  1,5 su bardağı toz şeker
       .  1 su bardağı süt
       .  1 su bardağı sıvı yağ
       .  1  paket muzlu puding
       .  1 paket kabartma tozu 
       .  2,5 su bardağı un


           NOT : Vanilyayı bu kek e de eklemiyorum; muzlu pudingin kokusu tek başına yetiyor çünkü.
                       Her çeşit puding kullanabilirsiniz hepsinin lezzeti ayrı bir güzel oluyor :)
                                                                  Mutlaka deneyin derim ...


                                  YAPILIŞI 


          .  1.5 su bardağı şekerle 3 yumurtayı boza kıvamına gelinceye kadar çırpalım.
          .  Şekerle yumurtanın iyi karışması demek kekin iyi kabarması demek, o yüzden çırpma işine
             karışım  göz göz oluncaya kadar devam edelim.
          .  Yağı ve sütü ilave edip tekrar karıştıralım.
          .  Unu ve kabartma tozunu da ekledikten sonra kekimiz istediğimiz kıvama gelmeye yakın 
             pudingi toz haliyle döküp karıştıralım.
          .  Yağladığımız kek kalıbına karışımı döküp , 175 derecede 45 dakika pişirelim.




                                                                           AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder